Lees eerst deel (1) van dit artikel.

BMW reageert snel: binnen 3 dagen al een antwoord. Wel 2 pagina’s, zie bmw002-1 en bmw002-2.

Laat ik beginnen met ze te complementeren voor de snelle reactie. Alle inkomende mail gaat blijkbaar via de BMW contactpagina, en ik moet zeggen dit werkt wel goed. Uiteraard had ik ze een berichtje gestuurd over m’n eerste blogpost.

Wat ze in de brief zeggen is dat ik een overeenkomst ben aangegaan met een Duitse dealer(organisatie). Dit klopt. Wat ze vervolgens zeggen is dat deze garantievorm niet door de Nederlands BMW dealerorganisatie wordt aangeboden. Dit zal, ik heb de auto tenslotte ook niet bij een Nederlandse BMW dealer gekocht. Waar het om gaat is de afwikkeling van de garantie.

Blijkbaar vindt BMW Group Nederland om mij onduidelijke redenen dat het teveel moeite is voor haar dealers om het EUROPlus Service station in te lichten in geval van een garantieclaim. De Europlus garantie-claim procedure die hiervoor geldt is namelijk kinderlijk eenvoudig.

Of liggen aan deze werkwijze soms andere redenen ten grondslag? Waarschijnlijk moet ik nog een garantieclaim indienen om hierachter te komen. Of is er iemand die deze blog leest die er ervaring mee heeft?

Jammer ook voor al die buitenlandse (Duitse) BMW rijders in Nederland in het geval ze pech krijgen. Het feit dat ze door heel Europa geholpen worden is blijkbaar een farce. Zie hier de tekst op de Duitse website.

De brief besluit met de mededeling dat in toekomst uiteraard alles kan veranderen.

Moet ik me hierbij neerleggen? Ik zal deze 2 blogs breder bekend maken, misschien dat er dan iets mee gedaan wordt. Hieruit blijkt ook maar weer dat het makkelijk is om je klanten van alles te beloven, maar de werkelijke aard van het beestje komt pas naar boven in het geval van problemen. BMW Group Nederland, u bent gezakt voor het examen klanttevredenheid.